söndag 2 mars 2014

3 månader

Idag är det 3 månader sedan Carolina somnade in för gott i min famn. Egentligen har inte mycket förändras. Det är bara små små steg i "rätt" riktning som tagits sen dess. Situationen känns nästan lika overkligt som då. Att ta in den fulla betydelsen går ännu inte. Även om jag såklart logiskt sätt är fullt medveten om vad som har skett och att jag och barnen aldrig mer kommer återse Carolina, så känns hela situationen som ett stort missförstånd. Carolinas necessär står ju fortfarande ouppackad i badrummet. När kommer hon tillbaka och avslöjar "bluffen"? Sånna tankar florerar ständigt i mitt huvud........

Det går upp och ner med sorgen. Idag har varit en dag full av känslostormar. Det är både skönt och jobbigt. Men det är väl så det funkar antar jag? Sorgen får pysa ut då och då, som på ett cykeldäck. Släpper man ut all luft på en gång, går det ju knappt ens att leda cykel framåt...... I själen är jag inte lika stark som jag kanske uppfattas. Men som jag har skrivit tidigare. Jag har ju inget val, jag får fortsätta att leva. Ytterligare en dag till utan Carolina vid min sida, ska klaras av att leva.

Det är svårt att hitta något ljus i framtiden. Därför försöker jag ta en dag i taget. Annars får jag svindel och det gynnar ingen. Det är lätt att tänka att man borde fokusera på det man har (barnen), och inte på det man inte har (Carolina). Men det är lättare sagt än gjort. Jag tänker på Carolina hela, hela tiden. Konstigt nog drömmer jag inte jätteofta om henne. Det kanske är hjärnans sätt att pausa?.........

Denna veckan har varit den första veckan som löpt på någorlunda på rutin. Inget barn har varit sjukt och Saga har för första gången varit en hel vecka på förskolan. För närvarande är jag sjukskriven på 100% mars ut. Sedan är det tänkt att jag ska börja "testjobba" 2 timmar om dagen. Är dock osäker på om jag mentalt är redo? Känner egentligen att det jag behöver är lugn och ro. Har 1,5 år av hemskheter och inre stress att ta itu med. Att kunna få vara hemma och ta hand om mig själv, medan barnen är på förskola/skola känner jag en längtan till. Dit är jag långt ifrån ännu.

Även om "pappersarbetet" kraftigt avstannat kvarstår fortfarande många lösa trådar att nysta upp. Tex håller elpannan på att lägga av. Elpatronerna börjar rosta sönder, så jag måste fokusera på ny panna/varmvattenberedare. Jag har dock bestämt mig för att när jag ändå byter panna, byta till en bergvärmepump istället. Känns helrätt i min situation. Imorn kommer femte och sista bolaget på besök för att visa att just deras bergvärmepump är den bästa på marknaden.......

Efterlysning: Är det någon som äger en Hilti borrmaskin och som kan tänka sig låna ut den till mig? På grinden till baksidan hade jag tänkt borra fast grindstoppet i marksten. Har inte hittat någon ännu.

Avslutningsvis känner jag att jag måste avrunda med något positivt och roligt. En väldigt stor positiva sak är att barnen allt som oftast sköter sig exemplariskt och är ett föredöme! Både Måns och Ebba tar ansvar med Saga och tillåter att hon leker och klänger tillsammans med dem. Sist men inte minst, kommer här en länk med mitt absoluta favoritklipp på youtube. Många av er har säkert sett det förut, men det kan ses om och om igen. Mycket nöje: https://www.youtube.com/watch?v=Sen321ZRFd0

Tack alla för att ni hjälper och stöttar min familj!

/Jesper

4 kommentarer:

  1. Tänker så mycket på dig Jesper! Många kramar från Mia

    SvaraRadera
  2. styrkekramar, Finns här om du behöver oss i stort som smått/
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Håkan hälsar att han kan komma med en Hilton och borra! Bestäm datum med honom. Hälsningar till Dig o dina goa barn! Kram Rosita

    SvaraRadera