lördag 20 april 2013

första o andra halvlek 1-1

Dagen började riktigt bra, över förväntan faktiskt med tanke på gårdagen. Det var soligt på baksidan och barnen hade brått ut för att njuta av vårsolen. Saga kröp runt i gräset och utforskade tomten. Jag fixade  Ebbas sparkcykel, plockade skräp på tomten, hjälpte barnen. Lite prat med grannar och sånt. Kände mig nästan som en vanlig Carolina. Men sen efter att hemsjukvården varit här för att ge antibiotikainfusion, bytt smärtplåster med mera och övriga familjen var på kalas då minsann var det någon som tyckte att jag fått lite för mycket av det goda. Då kom frossan. Och sen har jag legat i soffan och svettats och frusits och haft mig. Först efter fyra timmar kom jag upp igen för att läsa lite bok för barnen och gosa med Saga innan läggdags.

Vem ska dra lotten ur tombolan till i morgon då? Jag vill inte ha en nitlott!!

1 kommentar: