onsdag 20 augusti 2014

Bröllopsdag

Idag är en speciell dag. Det är nu 3 år sedan jag och Carolina stod mitt emot varandra, såg varandra i ögonen och lovade varandra evig trohet tills döden skiljer oss åt. Åby sluss var platsen vi valt, en plats som för alltid kommer vara förknippad med allt fint som hände den dagen. 20/8-2011 var en helt underbar dag! Min och Carolinas alldeles egna! Dagen då vi två blev ett!

Dagen började med att vi tidigt på förmiddagen tog oss ut till Åby för att fixa bröllopsbilderna. Dagen innan hade vädret var allt annat än vackert. Riktigt höstrusk med blåst, regn och mörka mål som inte tydde på någon ljusning. Men vädrets makter skulle visa sig vara på våran sida. Tidigt på bröllopsdagen började det spricka upp, regnet blåste bort och även solens strålar lyckades hitta ner till vår lilla glänta.

Själva fotograferingen var också en höjdare. Full av inspiration och nyfikenhet hjälpte fotograf och kompis Magnus oss genom alla tänkbara sorters motiv. Lustfullt och en fantastiskt känsla!

Själva vigsel var givetvis väldigt speciell. Vacker stråkmusik när vi kom, fina tal och underbar musik. Tack alla ni som på ena eller andra sättet hjälpte till att göra vår dag till den mest minnesvärda vi upplevt!
Festen var full med skratt och galna lekar. Precis i min och Carolinas smak. Glömmer den aldrig!

Idag har jag och Saga (Måns o Ebba ville stanna kvar i bilen) varit och handlat Gerberablommor till Carolinas minnesplats här hemma i huset. Gerbera var blomman vi hade i vår bröllopsbukett, så valet av blomma kändes enkelt en dag som denna. Tänkte jag skulle lägga upp ett foto på hur minnesplatsen ser ut. Där finns smycken, stenar, klockor och andra minnessaker som gör att platsen känns extra mycket som Carolina.


Carolina var som ni vet en helt underbar människa! Jag har henne med mig i allt jag gör, alla beslut jag fattar och i alla stunder med barnen. Hon sa till mig att, så länge du tar dina beslut med ditt hjärta så står jag bakom dig, var det än gäller. Hennes ord finns som ett mantra i mitt medvetande. Har med mig de vart jag än går. Gör att tvivlen ibland minskas när jag funderar på om ett beslut var rätt eller inte.

På återseende!

/Jesper

3 kommentarer:

  1. Ja, Åby sluss är verkligen en vacker plats och bröllopsdagen var fantastisk! Kramar från RE

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin minnesplats. Jag blir ständigt påmind om Carolina och tänker mycket på dig och barnen. Jag minns när vi var i Kolmården strax efter ert bröllop och hur lycklig Carolina var då. Ta hand om er! /Catharina

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att städar på mitt kontor, röjer gamla saker jag inte kommer att behöva. När jag tänkte greppa en pärm som jag fick "ärva" av Carolina när jag skulle ta över en klass hon haft och hon skulle gå föräldraledighet stannade handen i luften och fingret fick sakta ner över texten på pärmryggen där Carolina skrivit.... Den pärmen står kvar....

    Jag minns när vi hade "kick off" på Asa, dagar innan ert bröllop. Hon var så förväntansfull och berättade om era planer.

    "Carolinas plats" hos er ser så levande ut, som om det finns en energi där som ni får styrka av. Kram Annica S

    SvaraRadera