tisdag 3 december 2013

Avsked

Det ofattbara och mest avskyvärda man kan vara med om har nu hänt. Carolina, världens mest underbara hustru, världens bästa mamma och även min bäste vän har nu lämnat oss. Måndag 2 december 8.46 tog Carolina sitt sista andetag. Hennes hjärta hade under 10 dagar haft en vilopuls på mellan 120-180 slag per minut. Hennes stora starka hjärta höll henne levande medan cancern växte och tog mer och mer av hennes liv. Till sist orkade varken carolina eller hennes hjärta.

Jag Jesper, har varit med vid Carolinas sida i sjukhussängen, dag som natt de sista 2 veckorna. Vi har verkligen försökt delat på alla upplevelser, bra som dåliga. Vad som än hänt har vi alltid haft varandra. Jag vet att det gjort hennes sista tid i livet i alla fall något mer dräglig. Som vi sa till varandra vid starten  i januari; vi gör det här tillsammans. Som tur är, har vi haft mycket mycket hjälp av våra nära och kära som har gjort det möjligt.

Ett av de önskemål hon lämnade, var att skriva på bloggen till alla ni som stöttat Carolina och mig genom att läsa och kommentera. Ni har betytt mer än ni tror.

Information om begravning kommer så småningom läggas ut på bloggen.

Till Carolina!
Du kommer alltid vara den snyggaste, vackraste och mest underbara människa jag nånsin mött. Du var mitt allt! Du hade allt! Från första sekunden jag såg dig, visste jag att jag hittat den rätte. Ditt fina leende som du så ofta bjöd oss på, finns för alltid fast på min näthinna. Tillsammans fick vi de mest fantastiska barn. Det skär i hjärtat när jag tänker på att du aldrig kommer få uppleva barnens vidare uppväxt, aldrig se våra barn gifta sig, aldrig träffa dina barnbarn. Samma känsla har jag för barnen. De får aldrig dela sina framtida glädjestunder med dig. Dina barnbarn kommer inte få träffa dig. Men jag ska berätta för dem. Jag ska berätta att de deras farmor/mormor var en fantastisk glädjespridande människa som visste hur man utnyttjade livet på bästa sätt. Hur man njuter av varje litet ögonblick. Med en posstiv inställning till livet kan man skillnad.

Nu fortsätter resan på egen hand. Men du finns alltid med mig. I varje steg, i varje andetag.I glädje och i sorg.


Din Jesper, i nöd och lust. Jag glömmer dig aldrig!

38 kommentarer:

  1. ❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Jesper, jag kan inte ens börja föreställa mig vad du, och resten av familjen, går igenom. Det är en ofattbar känsla att läsa det du skriver.
    Carolina har varit en lycklig kvinna som haft dig, sin bästa vän bredvid sig, fått haft dig som sin man och pappa till sina/era barn. Hon kommer alltid finnas med dig, i ditt hjärta, och leva vidare, genom era barn.
    Ta hand om er <3 Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag hittade Carolinas blogg i början av september och har läst alla hennes inlägg. Många gånger tänkte jag skriva något till henne, men kom mig inte riktigt för. Visste inte hur jag skulle formulera mig och tänkte alltid att jag skulle göra det en annan dag. Jag kände inte Carolina, känner inte er, hennes familj, anhöriga och vänner. Men jag vill i alla fall berätta för er att jag tänkte på henne, följde hennes och era vedermödor. Hon kommer att vara saknad. Vet detta, att det finns människor här ute som sörjer med er, utan att känna er personligen. Carolina kommer alltid finnas med er och lite med alla oss andra också.

    Jag hittade Carolinas blogg när jag googlade på mjukdelssarkom. För ett par veckor sedan fick min pappa sin diagnos. Kampen fortsätter i andra familjer, i andra delar av vårt land, i hela världen. Carolinas kamp är en inspiration för många andra. Tack för att du delade med dig Carolina. Det var det jag borde ha sagt till henne. Ta hand om varandra, vi är många som tänker på er.

    SvaraRadera
  4. Jesper! Jag tänker på dig och de nära runtomkring dig. Vilken tur hon hade som fick leva tillsammans med dig och få så fina barn. Det märktes att hon var lycklig tillsammans med dig!
    Många kramar från Sara (Frisksport Motala)

    SvaraRadera
  5. Jesper, vi har aldrig träffats! Carolina och jag lekte som barn och mina starkaste minnen av henne är när vi pysslar om våra hästar i stallet som vi älskade!
    Jag minns hennes underbara leende och värmande skratt! !
    Jag är så oerhört förtvivlad över detta och känner så starkt för dig och barnen!
    Livet är så orättvist och grymt. ....
    Sänder varma styrkekramar till dig och barnen! !
    Jenny Kim

    SvaraRadera
  6. Älskade Carolina. Fina familj. Fantastiska minnen. Jag kommer aldrig att glömma hennes fantastiska omtänksamhet, henns klokhet och analysförmåga och ödmjukhet. Vi tänker på er och hoppas att vi snart ses. Kram från Lisa

    SvaraRadera
  7. Jag tänker på er. Vad vackert och starkt skrivet Jesper. Jag har bara träffat Carolina någon enstaka gång men det räckte för att förstå vilken underbar människa hon var. Varmast kramar

    SvaraRadera
  8. Älskade Carolina! Saknaden är så stor, så stor... Du sade en gång att du inte tyckte du hunnit lämna ett tillräckligt stort avtryck här på jorden. Om du bara visste hur mycket du lärt oss alla och hur stort avtryck du lämnat! Inte minst i leendet hos tre underbara barn. Du har lärt oss alla att verkligen leva och älska i varje ögonblick, såsom du gjorde under hela ditt liv! Fantastiska vän, du är alltid med mig. Nu fortsätter livet och även om det aldrig blir som förut är vi glada att få dela det med din härliga familj. Många kramar från Karin

    SvaraRadera
  9. Fina Carolina.. Jag tänker på din man och dina barn varje dag, på den obegripliga sorgen de måste uppleva nu. Du var min lärare, mentor och ett enormt stort stöd under mina år på Ingelstad, och jag kommer vara dig evigt tacksam för det. Trots att jag var sur och grinig mest hela tiden gav du aldrig upp, du gjorde alltid precis allt du kunde för att hjälpa mig. Du var alltid soligt glad, ditt vackra leende kunde lysa upp vilket rum som helst. Och det är så jag kommer minnas dig, alltid. Glada, fina Carolina. Du gjorde ett stort intryck på din omvärld och den kommer aldrig glömma dig.

    Kram från en tacksam elev.

    SvaraRadera
  10. Orättvist, orättvist och orättvist. Men o vad rättvisa dina ord är när du beskriver henne Jesper!!!!
    Varma hälsningar i er svåra stund från Eric Mattsson med familj i Örnsköldsvik

    SvaraRadera
  11. Jesper! Vi tänker på Dig och Dina underbara barn! Många Styrkekramar till er! /Caroline m familj!

    SvaraRadera
  12. Jesper! Det är svårt att ta in att Carolina inte finns med oss längre, när jag hör hennes skratt i huvudet, känner värmen i hennes engagemang, tar till mig hennes kunskaper genom dokument som Carolina tagit fram som vi arbetar med i dag på Ingelstadgymnasiet. Hon finns genom allt hon åstadkommit och som lever vidare. Tack Carolina för alla fina pratstunder, för dig som fin arbetskamrat och för att jag fått möjlighet att följa dig i din orättvisa kamp. Sov gott fina Carolina <3 Varma kramar till Dig Jesper och er fina barn // Annica

    SvaraRadera
  13. Kramar
    /Emma o Anders

    SvaraRadera
  14. Kramar i massor och all värme jag kan ge såhär på avstånd
    från Agnetha (FK Herkules)

    SvaraRadera
  15. Det var nog bland det vackraste sorgligaste ärligaste jag har läst i mitt liv. Jag gråter så för er skull och för alla som har förlorat någon till denna fruktansvärda sjukdom. Varma styrke kramar ifrån Fasanvägen

    SvaraRadera
  16. Så obeskrivligt sorgligt och orättvist! Mitt livet händer det som aldrig ska få hända! Tårarna rullar för er och för vad ni nu måste gå igenom. Varma kramar

    SvaraRadera
  17. Tack Jesper för att du fortsätter att informera oss. Så vackert skrivet! Varför ska detta hända de finaste människorna på jorden. Många många kramar från Anette och Hans-Olof

    SvaraRadera
  18. Ofattbart det som hänt! Men vilken styrka hon visade ända till slutet, beundransvärt. Tänker på dig Jesper och era fantastiska barn! Sov gott Carolina! Massor med kramar från Chatarina & David

    SvaraRadera
  19. ❤️❤️❤️❤️❤️/Erlikssons

    SvaraRadera
  20. Du verkar så ofantligt stark, Jesper. Jag lider med er och tänker konstant på ert öde. Hoppas tiden läker såren något, och att ni har vänner och familj omkring er i denna svåra stund. an inte säga att jag kände Carolina, men i ett litet samhälle med barn i samma dagis och skola fick jag ändå en bild av en positiv, levnadsglad och älskvärd person. Hennes minne lever kvar!

    SvaraRadera
  21. Va ledsen jag blir, fina och oerhört snälla Carolina. Vi var barndomskompisar och vi hängde i stallet tillsammans. Jag tänkte på Carolina i lördags då jag gick förbi familjens gamla hus i Trosa. Hon brukade fråga mig om det såg sig lik ut. Jag har aldrig träffat dig Jesper men kämpa på och ta hand om dig o barnen ♡. / Malin

    SvaraRadera
  22. Sov gott fina underbara Carolina.
    Våra minnen från när vi var små lever kvar i Trosa.
    Varma kramar Maria

    SvaraRadera
  23. Hej Jesper,
    Vi har aldrig träffats. Jag var barndomsvän till Carolina och vi var mycket i stallet tillsammans. Jag förstod inte förrens nyligen att Carolina var sjuk och det gör mig ont att jag inte hann prata med henne igen. Jag är såå ledsen och finner inte riktigt ord för att uttrycka mig. Carolina var en underbar tjej och vi har haft så mycket roligt tillsammans. En glädjespridare är det ord som ligger närmast. Skickar min innerligaste önskan om att du ska finna styrkan att gå vidare. Vänliga hälsningar,
    Anna-Karin Maltais (tidigare Anki Roos)

    SvaraRadera
  24. Hej Jesper, inte heller vi har träffats. Precis som Anki lärde jag känns din fina Carolina i stallet i Trosa. En så oerhört glad och varm person, vars smittande skratt och helt fantastiska leende lämnat bestående minnen även om det är många år sedan vi senast sågs. Önskar av hela mitt hjärta att du och era barn får den styrka och kraft ni behöver för att ta er igenom sorgen över er älskade Carro. Hälsningar Lina

    SvaraRadera
  25. Hej Jesper, Mia heter jag, vi har heller inte träffats och jag är precis som Anki och Lina ovan, också en vän till Carolina från barndomstiden i Trosa. Mycket tid spenderades i stallet men även på Trosa fritidsgård m.m. Jag minns Carro som en fantasiskt glad, öppen och positiv person, som alltid hade nära till skratt. Många fina barndomsminnen gör sig påminda när jag nu läser om det ofattbara som hänt. Det är så fruktansvärt sorjligt och jag skänker mina varmaste tankar till dig och övrig familj till Carolina. Hälsningar Mia Mellberg

    SvaraRadera
  26. Åh, Carolina! Du ska veta vad jag har gråtit och tänkt på dig/er de senaste månaderna. Jag minns också, som alla andra, en glad tjej, men även en nöjd och trygg kvinna, så kär i sin Jesper och så tacksam för den människa han är. Vilken tur Carolina att du följde med mig till Sivans den lördagskvällen i Växjö! ☺
    Så ofattbart att jag inte kan träffa dig mer. Du finns ändå med mig, i mina tankar när jag tar fram gamla minnen, roliga händelser, härliga skratt. Vila nu i frid. Vi ses snart igen!

    Anna

    SvaraRadera
  27. Har följt bloggen och pendlat mellan hopp och förtvivlan. Nu känner man sig mållös.
    Mina tankar går till de närmaste och främst dig Jesper.
    //Mats Gidmark

    SvaraRadera
  28. Älskade Carolina. Sorgen och saknaden är så stor, de fina minnena så många. Är så tacksam över att jag fick lära känna dig och vara din vän/kramar/ Lotta

    SvaraRadera
  29. så overkligt allt känns.. kan inte begripa hur något sånt här kan hända. du kommer alltid vara saknad Carolina! vi kommer att hjälpa till att berätta om dig, hur underbar du var och allt kul vi alla hittade på tillsammans. massor av kramar från hbg!

    SvaraRadera
  30. Alla mina tankar går till er alla. Kände Carolina genom universitetstiden både i Växjö och Linköping. Hon var en människa som skänkte glädje omkring sig. Både med sin sprallighet och vänlighet. Kramar till er alla. Therese med familj

    SvaraRadera
  31. Kära Jesper, tack för din kärleksfulla omtanke om Carolina hela vägen ända till slutet. Jag beundrar dig och är så tacksam för att Carolina fick en så fantastisk man.
    Som pappa till Carolina vill jag också tacka er alla - kända och okända - som med era deltagande kommentarer stöttat min dotter i hennes svåra kamp.
    Tack även till personalen på avdelning 40 i Växjö som engagerat och med känsla gjorde allt för att Carolina skulle ha de så bra som möjligt under sin sista tid.
    Pappa Göran

    SvaraRadera
  32. Till slut måste jag inse att det är som det är: min kära älskade fina dotter Carolina har lämnat jordelivet och det är så otroligt sorgligt.
    Många skriver så fina ord om Carolina och hon var verkligen fantastisk. Förutom att hon var glad, positiv, sprallig, påhittig och modig m.m. fanns det också en annan sida. Hon var sårbar och känslosam och hade mycket stora krav på sig själv. Mycket ambitiös både när det gällde yrkeslivet och föräldraskapet.
    Jag hoppas, Carolina, att du har det bra där du är nu! Jag kommer att sakna dig så ofantligt mycket!
    Jesper, jag vill instämma med Göran, du har verkligen varit fantastisk hela Carolinas sjukdomstid. Så mycket kärlek , ömhet och omsorg som du gett henne, att du har orkat! Du har varit den allra bästa för henne och jag är så ledsen att ni inte fick längre tid tillsammans.
    Precis som du varit världens bästa make är du också världens bästa pappa till Måns, Ebba och Saga, det ska du veta att jag tycker. Jag vet att de alltid kommer att komma i första hand för dig och det känns tryggt. Men du ska aldrig vara rädd att be om hjälp! Vi är många som vill stödja dig både nu och senare i livet.
    Birgitta, Carolinas mamma

    SvaraRadera
  33. Ni skriver så fint både Birgitta och Göran, Carolinas föräldrar!! Måste vara så oerhört tungt att förlora sin älskade dotter på detta vis! Känns så orättvist och sorgligt! Jag tänker på Carolina hela tiden och på er anhöriga.
    Som småbarnsförälder själv blir jag så arg över hur denna hemska sjukdom kan få ta en mamma från sina barn, en fru från sin man, en dotter, syster...
    Mina tankar är på er anhöriga varje dag och är så sorgsen...
    Varma kramar Jenny Kim

    SvaraRadera
  34. Tårarna rullar av sorgen över att ha förlorat en så fin vän och kollega som Fina Carolina var. Tårarna rullar över att läsa Jespers ord..samt vad hennes föräldrar skriver och alla vännerna! Jag lärde känna Carolina för ca 15 år sedan via hundarna som var ett stort intresse hos Carolina! Jag vet fina Carolina att du ofta tvivlade på dig själv, om du dög? om du var duktig nog..men en mera ambitiös tjej får man leta efter..du var en fantastisk lärare, kollega och vän som alltid bjöd på ett bländade leende, ett härligt skratt och fantastiska kunskaper i vad du än pratade om. Jag jobbar ännu med dig på jobbet fast på annat sätt bara! Jag kommer aldrig glömma dig du finaste Carolina. Kramar till dig och ännu mera kramar till Jesper, Måns, Ebba och Saga som kommer kämpa på och skapa sig en ny vardag utan sin finaste mamma, fru och bästa vän vid sin sida💜
    Din vän Catja sen 15 år och kollega sen 5 år.

    SvaraRadera
  35. Fick veta av Lena denna tragiska nyhet för mig. Jag är en gammal frisksportare som träffade den goa underbara Carolina på många läger. Men maken till kämpande människa får man leta efter och med den positiva inställning till livet. Jag har inte träffat dig Jesper men jag vet att du för hennes inställning vidare i generationer.Vilket betyder att hon kommer finnas med er och oss andra för alltid. Har läst och förstått att du varit helt fantastisk och är en fantastisk människa. Ta hand om era goa barn.

    Jag vill sända en extra tanke till Göran, Birgitta och Marita. Samt till Jonas
    Oskar och Daniel med Familjer tänker på er i er sorg.

    Kramar Lellen


    SvaraRadera
  36. Välkommen till 24Hour Lån Tjänst

    Har du försökt att få lån från bankerna utan framgång ? Snabbt behöver pengar för att få ut av skulden ? Behöver pengar för expansion eller etablering av ett eget företag? Få ett lån från en av Storbritanniens ledande företag lån . 24Hour Lån Tjänsten är ett av de största säkrade lån företag i Storbritannien och vår vänliga och erfarna personal har möjlighet att behandla din ansökan snabbt och effektivt. Du får låna över en term 1-25 år och låna något belopp från £ 2000 till £ 50,000,000.00 för något ändamål .

    Olika typer av lån som vi erbjuder är:

    personliga lån
    Kortfristiga lån
    Skuldkonsolidering lån
    Online lån
    snabba lån
    Lån Alla ändamål
    Kredit termer
    Dåliga krediter lån
    Billiga lån
    Negativa krediter lån
    bostadslån
    Bad kredit problem
    Säkrade lån

    Med en låg ränta på 3 % på alla delar av världen . Applikationen finns tillgänglig för sökande som är 18 år och äldre .

    För mer information , vänligen kontakta via e-post : 24hourloanservice@gmail.com
    Hälsningar
    Larry Fox

    SvaraRadera