torsdag 15 augusti 2013

Magnetröntgen

Idag ringde de från Lund. Kirurgerna som ska bestämma över min operation vill ha uppdaterade bilder med magnetröntgenkamera. De har skickat remiss till Växjö och de skulle försöka klämma in mig imorn fredag. Hittills har jag inte fått någon tid så jag får väl vakta telefonen imorn och vara beredd på att åka in.

Annars rullar dagarna på. Mindre energi i kroppen att använda. Får verkligen tänka på att fördela resurserna över dagen. Orkar inte för mycket stim, aktiviteter eller motgångar. Rätt känslig med andra ord. Försöker att inte tänka för mycket på framtiden men det är svårt. Hur hanterar man det jag genomgår? Har inte samma styrka som i våras. Allt är fortfarande så svårt att förstå. Det enda jag vill är att bli frisk, vill inte att det ska finnas något annat alternativ.

Idag har vi i alla fall försökt ta vara på tiden tillsammans med att åka lite båt. Med tyst eldriven motor på ekan for vi ut på sjön för fika och bad. Alla stormtrivdes, såväl hund som människa. Bild kanske kommer...

1 kommentar:

  1. låter härligt med båten, skönt med eldriven motor också.. kan se det framför mig annars när man står och drar i snöret :) hoppas sommaren dröjer sig kvar länge till så båten får ligga i. kram från hbg

    SvaraRadera