måndag 18 november 2013

måndag

Natten var jobbig. Vaknade ofta av smärta men efter hjälp så kunde jag somna om. Hela förmiddagen har jag levt som i en dimma men i denna dimma lyckades de att hitta ett ställe för att sätta dränage. Över 3,5 liter har hittills kommit ut men nu kommer det inte så mycket längre. Men vilken skillnad! Trycket har definitivt minskat och har inte behövt mer morfin. Eftermiddagen har Oscar varit hos mig. Det händer inte så ofta att man får umgås och prata med en bror i flera timmar helt ostört. Det är guld värt.
Tröttheten tog över lite senare vilket märktes när telefonen ringde. Det blir konstigt att prata i telefon halvt sovande med lite hallucinationer inblandat. Sorry ni som fickuppleva detta.
Jag hoppas att det går att få ut mer eftersom magen är fortfarande är stor som en höggravid med stort tryck åt sidorna, nerå samr upp över bröstkorgen vilket i sin tur gör det lite jobbigt att andas oc röra mig. Men nu kan jag i alla fall sätta mig upp i sängen utan hjälp. Det finns även utrymme att äta lite, så inatt slipper jag nog dropp.

Hej så länge.

10 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en lugn natt med god sömn // Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Godnattkramar från Älmhult! Har tre olydiga katter i sängen som eg vet att de inte får vara där ........

    SvaraRadera
  3. ..... Men söta är de!/RE

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en god natts sömn som ger energi att ta ett litet steg i taget nästa dag! Kram Anders

    SvaraRadera
  5. Har liksom gått i slow motion i en vecka. Inte vetat om jag ska ringa eller vad jag ska skriva. Men tänkt på er har jag gjort. Mycket.
    Hur kunde det gå så här? Det var ju borta. Jag vet att man aldrig kan få säkra besked med cancer, men ni fick knappt känna glädje, knappt känna segerns sötma över det vidriga. Det känns så grymt och orättvist!
    Som du kämpar Carolina! Du skriver så målande och verkar så stark trots allt. Ingen sjukdom borde kunna rå på din styrka. Må detta vara dess sista försök att hanka sig kvar. Ni är SÅ värda att kunna få släppa detta ur tankarna och gå vidare!
    Vill bara skicka våra varmaste tankar.
    Vi följer er!
    /David m fam

    SvaraRadera
  6. Önskar jag kunde trolla bort din smärta och sjukdom! ! <3KRAM
    /Jenny Kim

    SvaraRadera
  7. Vi skickar stora kramar och värmande kattspinn från Hässleholm

    SvaraRadera
  8. Finns inga ord. Skickar en kram

    SvaraRadera
  9. Finaste Carolina!! Jag tänker på dig hela tiden ska du veta. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller skriva. Det som började ljusna för er alla, önskan om att se dig på jobbet igen började bli till verklighet, men så pang kommer nya besked och jag vill bara skrika rätt ut..jälla skitcancer!!! Varför just du??
    Du är en kämpe utan dess like, du är en fighter! fortsätt nu att tänka positiva tankar och ta vara på varje dag och sekunder. Bli den första kvinnan i historien som kan leva med denna sjukdom och ändå ha ett gott liv med din fina familj 💜
    Sänder över styrkekramar och massa energi till dig och din familj!
    Varma kramar Catja

    SvaraRadera
  10. Kan bara instämma i allas fina inlägg och jag tycker jag känner mig så maktlös i vetskapen att denna sjukdom slår så urskiljningslöst. Kändes som om vi precis hann börja lära känna varandra lite mer än som "bara föräldrar" innan du blev sjuk och jag önskar det vore mkt längre innan för jag tycker så mycket om er och lider så med dig/er! Ni finns i tankarna ständigt och jag grips av panik emellanåt, börjar gråta när vilgot vinkar av mig på morgonen och vill skrika att cancer inte ska ge sig på och låta någon lida som er mitt i livet! Mitt i detta fortsätter du att kämpa med sån styrka att allt annat bleknar, du är helt fantastisk carolina, och du också jesper! Jag önskar vi snart äter krabbelurer igen, cyklar till badplatsen eller hyllar sjuttiotalet! Kämpa på!
    //Många kramar från Linda m familj!

    SvaraRadera