måndag 4 november 2013

AVA

Ja, nu ligger jag här igen på AVA (akutvårdsavdelningen). Började med att känna mig väldigt trött i ryggen i torsdags. Tänkte att jag förstås överansträngt mig. Tröttheten övergick till att göra ont och det spred sig till sidan av bröstkorgen. Smärtan tilltog ordentligt till och från i helgen och på det märkte jag att buken svällt upp och blivit helt stinn.

Alltid, när jag känner att något inte är som det ska, ska jag kontakta mitt rådgivningsteam. Är det helg eller kväll är det onkologen (avd 40)  jag ska ringa. I söndags tyckte jag att jag hade så ont att det var dags att göra något. Efter samråd med läkare på avd 40 fick jag åka till akuten. Tusen tack Katta för skjutsen, det underlättade för oss.

Röntgen sent på kvällen igår visade att jag hade vätska i buken. Een vätskan har tryckt på levern därav smärtan i sidan. Även andra symptom kan förklaras såsom att jag inte får plats med så mycket i magsäcken och den utbuktande colostomin (det sista är dock bara min egen teori, bråckmisstanken släpper vi inte än).

Väntar nu på besked om när de kan dränera bort vätskan. Därefter åker jag till avd 40 för fortsatt vård.

Ja, mitt sjukdomsförlopp verkar aldrig ta slut. Men snart tröttnar väl både ni och jag på att läsa resp skriva om det.

7 kommentarer:

  1. Tröttna aldrig på att följa din krokiga och brokiga väg tillbaka goe Carolina!! Hoppas du får komma hem snart!! Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Håller med förra inlägget. Om du tröttnar på att skriva ska du givetvis inte hålla på med det men alla vi som följer dig med hjärtat vill gärna fortsätta att läsa rapporter från ditt liv. Både roligt och mindre roligt. Du är en riktig kämpe! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. styrkekramar från hbg!

    SvaraRadera
  4. Men suck... förstår om du ledsnar totalt på återkommande "gupp" på din väg tillbaka till ett friskt liv. Vi tänker på dig och finns här för dig. Och som sagt, känns det bra för dig att skriva så följer vi dig gärna. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken kämpe du är. Kram T

    SvaraRadera
  6. Krya på dig! 1000 kramar från Ä-hult

    SvaraRadera
  7. Aj då, hoppas du är på bättringsvägen igen, kram Linda.

    SvaraRadera