fredag 22 november 2013

nya nefrostomier

Veckan har rullat på med dränage-uttömning, smärtlindring, ultraljud o en massa besök av min familj o vänner.. De har upptäckt att njurarna är ansträngda och att de behöver avlastning med med det jag hade i våras, nefrostomier. Förhoppningsvis går det att sätta i båda men det vet man ju inte hur det lyckas. Känner viss oro för det. den personalen där bryr sig mest om sina apparater o inte patienten. Men min sköterska o Jesper följer med o stöttar upp. 5 påsar ska jag försöka hålla reda på sen. Nu kom Oscar, Saga o Jesper till mig.

11 kommentarer:

  1. Här fylls vardagen med rättning av prov, lektionsplanering, lite fika och tankar på dig finaste!! Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Många kramar och tankar till dig fina Carolina! //mia

    SvaraRadera
  3. Nu får vi hoppas att de får bukt med dina ansträngda njurar och dränaget så att du får lite lugn och ro i helgen och kan njuta av samvaro med din familj. Tänker på dig och hoppas av hela mitt hjärta att du snart får se lite positivt resultat av ditt kämpande!!!
    Många kramar !!/ Mona

    SvaraRadera
  4. Skickar Kramar från oss alla. Vi sitter i bilen på väg till syrran i Mölnlycke. Ola ska spela beachvolley och barnen ska få leka med kusinerna. Hoppas att det ordnar sig med dränaget och att du ska slippa allt besvär. Vi tänker på dig! kramar från Sara o Ola

    SvaraRadera
  5. hoppas allt går bra och att du får komma hem och njuta av familjen i lugn och ro. många kramar !/Lotta

    SvaraRadera
  6. Tusentals kramar från Erlikssons

    SvaraRadera
  7. Du är en kämpe!! Hoppas av hela mitt hjärta att du får ordning på njurar och vätskan och att du slipper ha så ont! Jag tänker på dig varje dag ska du veta! Stor kram Catja

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig Carolina!! Många kramar till dig och din underbara familj/ Caroline

    SvaraRadera
  9. Tack carolina! För att du orkat blogga och dela med dig av allt, vi har läst varenda ord, tänkt på dig varje dag. Det fortsätter vi med. Kramar med styrka till dig och de du har omkring dig! Viktor&Lollo

    SvaraRadera
  10. Instämmer med Viktor & Lollo: Vi är väldigt imponerade både av att du orkar berätta och av sättet du gör det på. Kämpa på och lycka till!
    /Hasse & Anette Carlson

    SvaraRadera
  11. Ett extra sting i hjärtat för att du är orolig för nefrostomiinläggningen. Ett praktexempel på hur det inte får vara men så lätt blir. Får jag lov att använda ditt citat när vi diskuterar bemötande/omvårdnad på jobbet? Många kramar /Anette

    SvaraRadera