måndag 25 februari 2013

Dagens dilemma

Imorgon ska vår lilla E operera bort polyper och tonsiller. Det innebär en heldag på sjukhuset med övernattning. Här hemma är det två barn kvar o en hund som ska tas om hand. Frågan är hur vi ska dela upp oss. För min del känns det inte så lockande att vara på sjukhuset. Full stöttning för Ebba gäller o då funkar det inte att jag har mina magkrämpor. Hemma är det ju inte lätt att sköta all markservice om inte min kropp ställer upp. Vi får hjälp på kvällen hemma (stort tack Hans) men sen är det en morgon oxå med Måns skoltid som ska passas.
Vi har redan skjutit fram datumet för Ebba två gånger redan pga mig så nu vill vi inte vänta längre.

Alternativet är att inte tänka utan bara köra på så löser det sig nog. Men eftersom jag är jag så försöker jag analysera mig fram till det bästa alternativet. Troligtvis tar jag med mig mina piller o åker in med Ebba.

1 kommentar:

  1. Säg till om det finns något vi kan göra. // Therese

    SvaraRadera