onsdag 16 oktober 2013

Onsdag

Det är inte klokt men nu var det dags igen, för en ny infektion. Vaknade i måndags morse med 40,7 graders feber. Med tanke på min operation så ville de (rådgivningsteamet som är min kontakt med sjukvården) att jag skulle komma in. Men det fanns ingen säng ledig på onkologen, inte heller på kirurgen så jag fick komma till akutvårdavdelningen. Efter provtagningar har man kommit fram till att det är någon form av blodförgiftning i urinen typ. Men allt är inte färdiganalyserat än. En ful liten bakterie som är lite resistent mot den andra antibiotan jag tar. Jag har i alla fall svarat väldigt bra på antibiotikan jag får nu intravenöst. Mitt blodtryck har varit lågt men nu ligger det runt hundra och är stabilt och jag känner mig inte snurrig när jag reser mig.

Trots att jag känner mig frisk måste jag stanna här, ialla fall ett dygn till för att jag ska få antibio. i blodet. Sen när jag går hem ersätter man med tablett istället. Men det känns rätt okej. Igår kväll fick jag flytta in i ett stort fint rum med egen toalett. Maten här är också i en helt annan dimension än nere i Skåne.

Trots att jag har det bra vill jag så klart komma hem. Är sååå trött på detta. Vill bli frisk och börja vara som vanligt igen. Saknar så klart barnen så det gör ont. Men samtidigt är det bättre att bli ordentligt frisk här annars kommer jag snart bli sjuk igen. Inte kul att åka in och ut från sjukan hela tiden.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig Carolina! Det var så kul att få träffa dig! Kramar från Älmhultsgänget

    SvaraRadera
  2. OMG här sitter jag och gnäller över mitt "nageltrång" och och så.... Du starka kvinna!! Superkramar med megakrafter så att du tillfrisknar fort! ;-)) Annica

    SvaraRadera
  3. snart är du hemma igen! håller tummarna för att antibiotikan gör susen! /HBG

    SvaraRadera