onsdag 5 juni 2013

händelserik dag

Började med att åka till elevernas champagnefrukost jobbet (bestående av alkoholfri cider och lite tilltugg för er som blev oroliga). Studentdag idag och jag ville så gärna träffa treorna en gång till innan de "sprang ut". Ena klassen har jag, förutom undervisat, även varit klassföreståndare för och den andra klassen har jag haft mycket undervisning med. Det blev faktiskt lite känslosamt vid ett par tillfällen. Många goa ungdomar som ska ut och fightas om jobben. Givetvis var jag tvungen att ha med Saga. Eleverna har ju bara fått följa hennes tillväxt i magen, så det var verkligen på tiden att de fick se henne. Självklart charmade hon alla!

Besökte en hälsokostbutik idag. Jag berättade mitt ärende och frågade lite om vad de hade för tips eftersom jag vill förstärka mitt immunförsvar med mera. Då säger expediten att hon tyvärr inte får ge förslag nu när hon fick veta att jag har cancer. De har liksom munkavle. Men som tur var visste jag ju själv vad jag var ute efter så vi såg lite genom fingrarna på det där. Vi diskuterade även det sjuka i att alla som kan lite om cancer vet att kosten är oerhört viktig och att den har väldigt stor betydelse. Det är viktigt med antioxidanter, att mag-och tarmbakterierna har det bra och att man har ett sjuhelsike starkt immunförsvar. Men läkare får/kan/vill inte prata kost, dietisten gör det inte heller och hälsokostare får inte heller göra det. Var vänder sig konsumenten då? Jo, internet förstås. Där kan man beställa både det ena och det tredje kan jag meddela. Ska det vara bättre? Att sitta hemma och kuckilura och beställa grejer eller att gå till kunnig personal i en hälsokostbutik?? Jag blir matt...

Har hunnit med en ridtur i eftermiddag/kväll. Jesper åkte och badade i sjön med barnen, det var tydligen riktigt varmt (21 grader gissar han). Jag är så tacksam att han tar tag i sånt där. Snabbt packar ihop badkläder och fika och sen bara drar o badar. Barnen älskar det verkligen!
Men nu ska jag säga att jag är riktigt trött. Tydligen var min blodvärden lite på gränsen till lågt så att om jag var trött så var det inte konstigt. Kanske att jag behöver lite extra blod framåt veckan. Vi får se hur det artar sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar