lördag 15 juni 2013

Okej käre broder...

Brorsan har väl rätt...här kommer ny version. Lite mer hoppfull kanske. Kanske kan jag tvinga mina känslor idag att förändras om jag ändrar ett litet, men ack så viktigt, ord:

Jag vill kämpa, jag vill leva, jag vill vänta, jag  vill se
Jag vill andas, jag vill skynda, jag vill springa, jag vill fly
Jag vill städa, jag vill äta, jag vill sluta, jag vill bort
Jag vill stanna, jag vill vara, jag vill fixa, jag vill le
Jag vill finnas, jag vill gråta, jag vill skratta, jag vill skrika
Jag vill kämpa men egentligen vill jag ingenting.


Ähumm, blev lite konstigt på slutet...men men....ett ord kan förändra lite men inte allt faktiskt! 

3 kommentarer:

  1. Det jag menar är att det är så tråkigt att göra massa måsten. Som du skrev "jag måste ingenting", så är det. Försöker leva efter devisen "allt jag gör, gör jag för att jag vill". Innebär dock att för att uppfylla en kommande "vilja" krävs det att man gör saker som inte alltid är så roliga.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår absolut vad du menar och jag håller med dig. Orden skrevs i frustration, ilska, sorg, ja allt det där jag kände. Men det blev lite roligt när jag bytte ut ordet... ;-)

    SvaraRadera
  3. Det blev stor skillnad när du bytte ett litet ord.
    Och det lilla ordet "men" är också viktigt. Det visar att det finns två sidor. Det som kommer innan "men" i en mening brukar försvinna av det som kommer efter.
    Kram
    Jonas

    SvaraRadera