måndag 23 september 2013

1 km

Har traskat på bra idag. Tio varv vilket är 1 km säger de. känns bra att gå men har fortfarande ont när jag sitter på en stol eller står stilla.

De har tagit "häftstiften" från magens snitt idag. Det sträcker sig från bröstbensspetsen och hela vägen ner med en liten sväng runt naveln. De har även tagit dränslangarna från urostomin så nu är den som den ska. Det enda som nu ska fixas är smärtlindringen. De har sänkt epiduralen ytterligare några snäpp idag och om det går bra kan de stänga av den imorn. Känner dock av endel i ryggen redan. Får se hur natten blir.

Hemma rullar det på bra vad jag förstår. Så stolt över min familj. De är såna hjältar.

5 kommentarer:

  1. Hej syrran, var det en km med eller utan gåbord? Jag antar att du fortfarande kör med gåbord? Här i Julita bor det många människor som inte skulle gå 1 km utan istället ta bilen... Gott att läsa att de plockar bort slangar och grejer.
    Vi hörs å syns, gonattkram från Jonas

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra Carolina! Tänker mycket på dig och din familj. Kram Catharina

    SvaraRadera
  3. Jonas tanke var precis som min, att 1km är mer än vad många andra rör sig utan att krysta. Du är allas vår hjälte. Kram / Lena

    SvaraRadera
  4. Haha, knysta skulle det vara... / Lena

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk Carolina! Inte dåligt fixat att kunna gå så långt så nära din operation!/Rosita

    SvaraRadera