måndag 16 september 2013

Måndag morgon

Nu är det faktiskt jag, Carolina, som skriver igen. Har så mycket att berätta men Jesper har gjort bra uppdateringar till er.

Jag tycker det går framåt för mig. Igår gick jag typ 8 m medgåstolen och idag ett varv runt avdelningen (ca 80m). Benen lyder mig bättre o bättre. Kroppen har kunnat ta upp endel av det jag druckit (annars åker resterna ut genom sonden igen) sånuhar de stängt igen sonden för att se hur jag klarar det. Mår jag inte illa o kräks kanske jag kan få dra bortsonden i em. Ska under dagen få lite saft att dricka o kanske prova glass. Jag är så makalöst törstig trots att jag får näringsdropp. Men det gör väldigt ont att dricka pga sonden. Det blir ettstort steg för mig när den tas bort. Smärtlindringen ligger bra nu. De ska se över vad de kan sänka. Syftet är att bli av med lite slangar så att en förfyttning till Växjö kanbli möjlig. Värre med smärtan var det de första dagarna. Tydligen tog inte rygmärgsbedövningen på ena sidan så min smärta då var uppåt 9-10 och att göra sig förtådd utan att kunna prata var frustrerande. Hade slang ner i lungorna som låg för stämbanden så det gjorde även det väldigt ont. Jag försökte boktavera med teckenspråk, men det var ingen som kunde, eller så var jag sälv otydlig o visade kanske fel. Det som gick bäst var att skriva. Men shit vad svårt med tanke på att jag hade gtym dubbelsyn första dagarna. Men jag gjorde mig föstådd i alla fall även om vissa hade det svårare o vissa lättare att tyda mina kråkor. Fick väldigt stort beröm för mitt sätt att hitta vägar att kommunicera på o de hade aldrig haft någon som skrivit så bra som jag gjort i det tillståndet.

Nu ska jag ta o blåsa lite i flöjten (en liten mojäng somhjälper lungorna att uppta syre bättre.) Har förresten även blivit av med syrgasgrimman i näsan i helgen.

Tack alla för ert stöd!

7 kommentarer:

  1. Åh, vad glad jag blir. Och rörd. Starka, fantastiska du! Håller tummarna för att du snart ska må bättre och bättre. Kram till dig och dina kära från en annan Carolina...

    SvaraRadera
  2. härligt att se dig på G igen :-) Så du har börjat spela flöjt? Då får vi spela ihop någon gång ;) mvh Anders

    SvaraRadera
  3. Otroligt roligt att läsa. Vilka framsteg. Många kramar från Anette C

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt det förut; -Du är en hjälte!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Så glädjande att allt gått så bra. Fortsätt krya på dig. 😊 Och så håller kag tummarna för att du snart får flyttas till Växjö.
    Kram Catrin

    SvaraRadera
  6. Hej Carolina! Hoppas du kommer till Växjö SNART!!! Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Kämpa på Carolina!
    Tänker på dig och familjen!
    stor kram från Rebecca med familj

    SvaraRadera