tisdag 10 september 2013

Lyckad operation!!!

Då Carolina fortfarande ligger nersövd på intensiven/uppvaket i Malmö får jag Jesper, Carolinas man ta fram pennan.

Tarmkirurgen ringde igår kväll vid åttatiden och berättade de härliga nyheterna att all tumörvävnad gick att ta bort! Operationen började kl 7 på morgonen så det tog sin lilla tid. Kl 22:30 ringde hon igen och meddelade att arbetet med att fixa stomierna var klara och buken nu var igensydd.

Jag vet inte alla detaljer kring operationen ännu, det får nog Carolina skriva om själv senare om hon vill.

Även om planen är att hon ska väckas nu på tisdagsmorgonen, kommer hon nog inte vara kontaktbar förrän tidigast imorn. Hur som helst kommer jag ta mig ner till henne på onsdag för att sitta vid hennes sida. Känns både viktigt och skönt att kunna dela allt som har hänt.

Trots kraftigt smärtlindring kommer hon nog ha fruktansvärt ont den närmst tiden. Jobbigt såklart, men smärtan kommer att avta med tiden. Planen är att hon ska få komma hem efter ca 4 veckor. Det ser vi fram emot!

Hon är en riktigt kämpe min Carolina!!! Var vi än är får hon beröm för att hon är så stark. Att ta sprutor på 5-10 cm själv i buken är tex inget som bekymrar min fru. Jag hade varit betydligt blödigare......


20 kommentarer:

  1. Åh så skönt att höra! Mina tankar finns hos er hela tiden! Stor kram till er alla! //Lisa

    SvaraRadera
  2. Fantastiska nyheter, Jesper!!!!!! Vilka kämpar ni är båda två! Vi tänker på er och hoppas smärtan snabbt klingar av så ni får komma hem och vara en familj igen! Hälsa Carolina så gott och ta hand om er! Kramar från Chatarina & David

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt att höra att operationen gått bra. Hoppas att det går snabbt att ställa . in smärtlindringen så att Carolina slipper ha ont och att ni så snart som möjligt får vara tillsammans hela familjen igen. krama om Carolina och sköt om varandra. kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Tårarna rullar ner för kinderna av lättnad och glädje! Förstår att de närmsta dagarna/veckorna blir jättetuffa, men förhoppningsvis är det värsta ändå över. Carolina är en kämpe och det är ni hela familjen. Stora kramar från Lena

    SvaraRadera
  5. Så skönt att det gick bra med operationen! Carolina är verkligen en kämpe och jag är säker på att allt kommer fortsätta gå lika bra! Kramar från HBG

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt att allt har gått så bra. Vi gläds för er skull och hoppas att ni snart springer över mållinjen och kan lämna detta bakom er. Kram från Anneli och Anders

    SvaraRadera
  7. Det känns så skönt att få läsa detta och nu hoppas vi bara att ni snart ska kunna lägga detta bakom er. Kram

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt!!! Så glad och lättad för er skull!!! Kram Linda & Janne

    SvaraRadera
  9. Underbart att höra!!Kramar från Erlikssons

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt att höra Jesper! Tack snälla för att du uppdaterar bloggen, uppskattas verkligen. Luften gick ur mig, och tårarna bara rinner... Stor kram till er båda! / Sara Kullervik med familj

    SvaraRadera
  11. Härliga nyheter. Även jag tackar för att du rapporterar Jesper. Sköt om er! kram Anette Carlsson

    SvaraRadera
  12. Tack snälla Jesper för att du skrev och berättade. Det måste ha varit tuffa timmars väntan och vånda för dig. Vi är många som hållit vår tummar krampaktigt och hoppats. Sååååååååå skönt att höra att du fått detta besked. Ta hand om din fina Carolina! Kram till er båda / Annica S

    SvaraRadera
  13. Så härligt att höra! Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Yes!!!

    Det var mycket skönt att höra. Stora kramar från vietnameserna

    SvaraRadera
  15. Underbart! Önskar er alla i familjen lugn och ro tillsammans! / Eva, en bloggläsare från Mellansverige💕

    SvaraRadera
  16. Åh. Underbart att läsa. Jag känner med er och har också gått igenom liknande erfarenheter, men som närmast anhörig, inte som drabbad. Håller tummarna för en bra rehabilitering på alla sätt och vis. Kram på er! En annan Carolina.

    SvaraRadera
  17. Det var mycket lugnande att få läsa Jespers inlägg. Jag tror att många med mej drog en lättnadens suck. Ta hand om varandra och kom hem snart!
    Kram från Cecilia

    SvaraRadera
  18. Å så underbart att höra. Tack för att du skrev och berättade, är nog många med mig som undrat hur det går. Styrkekramar och glädje. Kram Therese S

    SvaraRadera