tisdag 3 september 2013

Tisdag

Det var fullt upp igår i Malmö. Träffade olika typer av sköterskor och läkare. Nu efteråt känns det ändå helt okej. De vet vad de gör och jag känner mig ganska trygg över det arbete dem ska göra med min kropp. Min största oro är förstås tiden direkt efter uppvaknandet. Att hitta rätt med smärtlindring samt kräkningar. Sedan förra operationen vet jag hur hemskt det är att kräkas med en opererad mage. Det som annars skrämmer mig är förstås att de inte ska få bort allt, att tumören sitter mer illa till än vad som gått att se på röntgenbilderna.

Jag blev även akutröntgad igår eftersom jag fått tilltagande ont i magen under helgen. Så ont att det gick igenom den smärtlindring jag har tillgång till. Röntgen visade på en troligen blödning inne i tumören. Det är inget som påverkar operationen som tur är, och inget så går att göra något åt fram till dess. Synd att jag inte kan utnyttja den sista veckan åt roliga och trevliga saker som det var tänkt, utan får ha ont i stället. De ökade dosen smärtlindring gör mig dessutom väldigt trött.

Jag tror det kommer dröja innan jag orkar skriva på bloggen efter operationen, bara så ni vet. Jag kommer åka till Malmö på söndag morgon. 

6 kommentarer:

  1. Tänker på dig!! Önskar vi inte bodde så långt ifrån varandra...... Stora styrke-kramar med energi / din barndomsvän Sara

    SvaraRadera
  2. Nu ska elaka tumörena bort för alltid!!! Håller tummar och tår och hoppas du känner att vi tänker på dig/er!!! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag tänker så mycket på dig Carolina. Jag håller tummarna för att operationen går bra. /Många kramar Catharina

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig Carolina! Håller tummar och tår för att operationen ska gå bra! Många kramar från Caroline.

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att allt ska gå bra💕

    SvaraRadera
  6. ♡♡♥♥♥ Tänker på dig/er Kram

    SvaraRadera