måndag 30 september 2013

urinvägsinfektion

Febern berodde på urinvägsinfektion. Det är tydligen inte så ovanligt efter en sån här operation. Tur att jag inte åkte hem i fredags för då hade jag fått åka till Malmö igen. Ingen rolig resa med feber i knappa tre timmar.

Gällande nervsmärtorna har de tankar på att sätta en blockad (vet ej riktigt vad det är). Det är ett sätt att sätta diagnos om smärtan kommer från ryggen eller intr. De är nämligen inte säkra på detta. Om det kommer från ryggen så avtar smärtan och ska hålla i sig ett bra tag. Problemet är att de inte kan utföra det förrän i slutet av veckan, och jag som vill komma hem nu. Det börjar bli riktigt tungt. Växjö skulle också kunna göra blockaden men deras väntetid är en månad. Känns väldigt jobbigt för mig så de lovade att kolla upp både med Växjö och Malmö om de inte kunde trolla fram någon tidigare tid.

Har satt upp lite foton på väggen som gör mig glad (och troligtvis får mig att längta hem ännu mer). Tyvärr har vi inte  framkallat bilder på ett bra tag, så det är några år sedan bilderna togs och Saga finns inte med. Men jag har lite bilder på henne i mobilen jag kan titta på.  Apropå det kan jag inte lägga ut bilder på bloggen via mobilen. Varken via internet eller appen. Nån som vet anledningen?

Asch, nu funkar det inte ens att ta foto med min surfplatta. Hade tänkt fota bilderna jag satt upp. Trist.

2 kommentarer:

  1. Vi har framkallat, så nu ligger här närmare 1300 bilder på vardagsrumsbordet, sorterade i högar o väntar på att klistras in......
    Skönt att du snart kan komma hem, kan nästan tänka mig hur oändligt tungt och långsamt det kan kännas, men det är säkert ett friskhetstecken! Ju piggare du blir desto mer orkar du längta! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. skönt att du har en sån fantastisk familj att längta efter, även om väntan känns alldeles för lång. hoppas du får hjälp snart så att du får komma hem. många kramar till dig och din. familj. /lotta

    SvaraRadera