onsdag 1 maj 2013

1 maj

Har varit ordentligt aktiv de sista dagarna. Härligt att kunna! Min gode vän berättade ikväll att hon hade blivit glad när jag klagade på bussen i ett annat inlägg. Det tydde ju på att jag trots att mådde ganska bra. Så rätt så. När man mår riktigt dåligt orkar man inte bry sig om något annat än sig själv. När man mår lite bättre så ser man saker utanför sin lilla bubbla, både fina saker och mindre fina saker.

Jag kunde till och med vara lite hos hästen igår. Det får mig också att komma undan min sjukdom lite mer. Fokusera på henne så att det blir rätt. Ingen ridning dock men vi behöver även lära känna varandra bättre på marken, så vi tränade på en lite enklare variant av longering samt lite "lydnad" som stanna, stå still, backa. Riktigt kul. Däremot får jag känning i ryggen (där slangen går in i ryggen vid njuren) av alla rörelser man gör vid den övriga skötseln. Jag hoppas så innerligt att jag blir av med nefrostomin (och givetvis den andra katetern också) efter nästa behandling. Inbillar mig att det blir bättre då. Märker även av det hemma när jag pysslar runt och fixar och lyfter Saga upp och ner. Blir dock bättre efter lite vila. Så jag får ta lite av livets goda och sen vila lite så blir det en bra mix på det hela!

Idag har vi haft en sån där härlig semesterdag. Stora barnen har lekt ute hela dagen, jag har myst med Saga (hon har varit nöjd, ätit och sovit bra - vilket underlättar) och Jesper har fixat och donat runt i trädgården och på altanen. Första gången för säsongen som vi åt middag på altanen idag, ja det kändes nästan som om det var sommar.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att höra att, du mår bättre vännen. Kram lotta

    SvaraRadera