fredag 17 maj 2013

uppföljning nefrostomi

Nu ska vi se om jag kan redogöra turerna utan att ni blir för förvirrade.
Idag ringde jag till min avd i Lund för att påminna läkaren (som skrivit remissen om röntgen av njuren) att titta på resultatet samt ge besked om vem som ska dra ut nefrostomin. Telefonistsköterskan skulle kolla upp saken och ringa upp mig. Tror ni de ringde? Nej, tyvärr inte. Jag ringde upp igen kl 15 för att höra om någon läkare tittat på mina röntgensvar. Då säger de att det ska en urolog i växjö göra. Que? En urolog i Växjö?
Någon sådan har i alla fall inte varit inblandad tidigare trots att jag satt in två nefrostomier och dragit ut en (om ni minns sedan tidigare så var jag tvungen att dra ut nefrostomin från den andra njuren ganska direkt efter att den hade satts dit). Suck suck. Sen var jag tvungen att åka iväg och kunde inte ringa vidare. Det är nu alltså bara att vänta till efter helgen och försöka reda ut vem som ska dra ut sladden och när detta ska göras.
Behöver det påpekas att kommunikationen mellan Lund och Växjö gärna hade fått fungerat lite bättre för min del?

Detta har trots allt inte tagit så stor del av min dag, varken i tid eller energi, utan jag har njutit av värmen och ledigheten. I eftermiddags åkte jag och en kompis in till stan och köpte på oss lite altaninredning, blommor och fröer etc. Det gav mersmak...Så nu i helgen blir det till att plantera fröer och sätta ut lite pelargoner på rätt platser. Hoppas jag inte är för sent ute vad gäller frösättningen bara...

PS. Måste bara uppmärksamma att personalen på Hööks är ju mycket kompetent och trevlig trots att de inte har haft inne just det jag vill ha...  DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar