fredag 3 maj 2013

Besked

Har varit lat med att skriva. Lagt tid och energi på att njuta av vädret, familjen, vänner, intressen. Känner att jag måste skynda att njuta innan nya behandlingen på måndag. Men lite information har jag att dela med mig.

Tumören har inte ökat i storlek, den har inte spridit sig. Man kunde se att den ändrat karaktär vilket kan innebära att den är på väg att "dö". Men eftersom röntgen gjorts lite tidigt så är det svårt att dra starkare slutsatser än så. Detta leder i alla fall till att jag kommer få samma behandling som tidigare.

Blodvärdena är bra, njurarna mår fint. Jag har inte behövt ta extra smärtlindring på länge. Det måste betyda något.

Är dock skraj över vad nästa bakslag kommer att bli, och hur jag kommer att kunna hantera det. Orkar jag negativa besked och bakslag? Känner mig nervös inför veckan som kommer. Sist sov jag mig igenom dagarna nästan och hade svårt att få i mig mat. Hur blir det denna gång??? Jesper kommer i alla fall följa med även denna gång och det känns så klart tryggt.

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Skönt att det verkar gå i rätt riktning.. lycka till även på måndag! vi i Helsingborg tänker på dig! kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det händer något av allt du behöver gå igenom. Vi följer dig och hejar på dig! Hoppas du får må bättre denna omgång! Håller tummarna för det! Kramar från Chatarina och grabbarna i Uppsala

    SvaraRadera
  4. Får verkligen hoppas att det inte blir fler bakslag. Grunnar mycket på er och hoppas du njuter av all familjegos ni kan. Kramar Therese Snöberg och gossarna

    SvaraRadera
  5. Solen skiner himlen är blå, hoppas att allt är lite lättare att gå igenom... då;-)) En dag i taget, en minut i sänder, varje sekund räknas och tankarna finns med dig hela tiden!! "Telepatiserar" styrkekramar till dig!!!

    SvaraRadera