söndag 19 maj 2013

sol och regn

Den här helgen har kretsat kring hemmet. Eftersom Jesper var iväg på sin brors svensexa var det jag och barnen som fick njuta av sommarvärmen här hemma. Det har blivit lite fixat på altanen med inredning och blommor. På eftermiddagen kom dock svärföräldrarna till barnens stora lycka (och lite min med eftersom det blir avlastning och hjälp med barn och mat). Kvällen avslutades som för många andra, alltså eurovision. Det är väl konstigt, det är ungefär två gånger per år som man är uppe så sent. Det är nyårsafton och eurovision. Vet inte vad det säger om mig. Jag låter det förbli oanalyserat men konstigt är det eftersom jag inte är något eurovision-fan direkt.

Tyvärr har min förkylning tilltagit. Vi hade sett fram emot att hämta Molle ikväll men jag känner mig lite för risig så han får stanna några dagar till hos sin "nya" familj.

Känns trist att inte kunna njuta fullt ut av sista veckan (pga förkylningen) men det är tur att jag har en vecka till att återhämta mig på innan nästa behandling. Ska försöka välja det senare sättet att se på problemet...

Jag skickar lite hejarop till mig själv: "Heja heja alla vita blodkroppar! Fördriv förkylningen!"

Imorgon måste jag få hjälp med min nefrostomi. Den har krånglat i helgen. Det har liksom stuckit och gjort ont vid insticksstället för sladden. Egentligen har den krånglat sen i tisdags men det har tilltagit nu i helgen.




1 kommentar:

  1. Hejja Carolina! Kändes skönt att publiken stod och hejjade längs banan i lördags i Göteborg när benen var på väg att ge upp. Hejja Carolina så ses vi på en löpartävling framöver :-)

    SvaraRadera