onsdag 22 maj 2013

Hej då nefrostomin!

Idag blir jag fri!!! Jag ska åka in till lasarettet och ta bort min slang och påse!!! Tänk er att jag sen kan ta på mig andra byxor än pösiga mysbrallor. Att få känna sig lite fin och inte bara som en lufs! Och jag ska duscha länge, ta ett härligt bad i badkaret. Och jag ska ta en ridtur på Happy! Jag ska leta klänning till Jakobs och Karolinas sommarbröllop. Jag behöver inte säga "akta slangen" till barnen när vi busar runt!

Och jag slipper förstås att ha ont av den!

Behöver jag beskriva min lycka över detta mer?


6 kommentarer:

  1. Vad skönt vännen,/ kram lotta

    SvaraRadera
  2. hamnade på din blogg angående nefrostomin! Genom gått samma skit men pga min graviditet. Dock hade jag så mycket problem att vi ett tag besökte röntgen i snitt 3-4dagar i veckan. Jag undrar; hade du massa krångel med din? förstår din glädje, duscha, bada, ingen påse, ingen förjävla slang! Friheten!

    Kämpa på med ditt andra elände! Stora kramar fulla med kämpa glöd. Matilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade till min blogg. Jag behövde faktiskt inte röntga njuren så ofta. Mina problem var snarare att de var tvungna att sköljas titt som tätt på grund av koagel (blodklumpar) som fastnade och gjorde ont. Jag tror det var en bieffekt av cytostatikan.
      Hoppas det ordnat upp sig nu så du också är "fri"!

      Radera