fredag 10 maj 2013

inlåst

Att ha den här sjukdomen är som att vara inlåst i en kokong eller liknande. Att drabbas av panik och vilja slita sig ut är inte långt ifrån, men det hjälper ju inte att skrika och slåss. Det är ingen mening att slåss mot sin kropp. Jag kommer ju inte ut. Jag kommer inte bort från sjukdomen hur mycket jag än stretar och kämpar. Jag måste jobba tillsammans med min kropp. Låta medicinen nu göra jobbet och jag måste följa strömmen. Lite samma tänk som vid en förlossning. Följa med kroppen och inte streta emot.

4 kommentarer:

  1. Det är både modigt och klokt att följa kroppen. Våga lita på dig själv och på behandlingen. Tänker på dig/er hela tiden. Kramar i massor. Karolina

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är en känslomässig berg-och dalbana som du går igenom. Vi finns här för dig/er och tänker på dig jämt. Kramar och värme / Lena

    SvaraRadera
  3. Hej dig Carolina!
    Följ kroppen... du är stark som bara den,,

    Tänker på dig! Kramar! / Mona

    SvaraRadera
  4. Du är så klok, men det är klart att du måste få vara arg o skrika också men jag är övertygad om att din positiva attityp har en starkt bidragande läkekraft!
    Kram//Linda

    SvaraRadera