söndag 12 maj 2013

Testing testing

Sovit dåligt de sista nätterna (kanske beroende på att jag vilat på dagarna??) så idag tänkte jag utmana (inte trotsa!) kroppen att hålla igång så gott jag orkar och sen får vi se vad som händer. Frossningarna har jag inte känt så mycket av (de har funnits men inte dominerat min vardag eftersom jag varit igång). Jag börjar känna mig trött nu och det är väl sunt och normalt när barna är lagda. Hoppas alltså på god nattsömn!!

Igår minskade jag ner på mina smärtplåster 1/4. Jag har inte märkt att jag skulle fått mer ont nu. Skönt. Jag kan även meddela att jag klarar mig bra med bara nefrostomin. En slang kvar att bli kvitt!! Kanske i veckan som kommer??? Hoppas!! Innan dess vågar jag inte hoppa upp på hästryggen i alla fall. Inte värt risken om något skulle hända.

För övrigt gjorde vi idag ett kärt återbesök hos "våra" hästar. Ebba fick rida en sväng och känner sig tryggare och tryggare även om hon tycker det skumpar lite i traven... Stora Happy som jag brukar rida har nästan ingen vinterpäls kvar och det känns som om både hon och jag längtar ut i skogen igen.

Saga fortsätter äta rätt dåligt men vi får i henne välling i alla fall. I övrigt har hon ingen feber så det har nog vänt på sjukfronten hos henne.

Ni märker alltså en klart mer positiv stämning här på bloggen idag. Jag är glad för det. Det känns så viktigt att jag hittar en vardag och glädje i livet mellan behandlingarna. Jag vill att mellanperioderna ska vara dominerande i kraft och känsla och att behandlingarna bara blir en parantes. Men nu lägger vi fokus på "Mästarnas mästare" en av årets TV-höjdpunkter!

2 kommentarer:

  1. Fina Carolina! Skönt att läsa att det känns positivt! Tänker på dig och hoppas att allt ska gå bra för dig och din familj! Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt och läsa om framsteg och positiva tankar! Snart är du uppe på hästryggen lagom till försommarvärmen. Passa på att njut lite av Eurovision oxå :-) Kram/ Lena

    SvaraRadera