måndag 6 maj 2013

framme

Nu har vi kommit till rätta i Lund. Vi kom lite tidigt så vi hann gå en promenad runt sjukhuskvarteren. Väldigt mysigt här faktiskt. Märks att det det är en gammal stad. Lite utomlandskänsla om man låter fantasin flöda. 

Resan ner gick jättebra. Skönt att sitta och halvsova i baksätet på en bil med Jesper vid min sida. 

Just nu är Jesper iväg och handlar lite mat o frukost eftersom han inte får det här. Jag sitter i min säng o har fixat med inloggningsuppgifter så att jag kan använda internet, vilket jag inte kunde förra gången (hade inte med bankdosan då). Vi har för en stund sen pratat igenom läget med en sköterska och en läkare, blodprover är tagna, nålen till venporten är satt och cytostatikan är beställd. Men den kommer inte förrän om någon timma. Antar att man måste göra en hälsokontroll på mig innan man gör i ordning cytostatikan, eftersom den är så dyr. Ni anar inte vad många tusenlappar en omgång kostar. Man blir nästan mörkrädd.

När Jesper kommer tillbaka ska vi käka lunch o sen kör nog behandlingen igång. Mina katetrar får vara kvar ett tag till eftersom jag samlar på mig vätska så lätt och njurarna behöver hjälp att få ut allt. Förra gången gick jag upp 3 kg första dygnet. Gången innan det 15 kg på en vecka. Det gäller alltså att ha koll så det inte rusar iväg. 

Hoppas att jag kan uppdatera er lite bättre på vad som händer denna gången men kan inte garantera något eftersom jag brukar bli ganska trött. 

1 kommentar:

  1. Vi håller alla tummarna för dig. Du börjar ju få rutin på det här så det kommer att gå bra.

    SvaraRadera