torsdag 30 maj 2013

Hemma igen

Nu är jag äntligen hemma igen. Det var egentligen tänkt att vi skulle åka hem igår kväll men jag var i för dåligt skick för att sätta mig i en bil. Efter lite blodprov och mätningar idag så kunde man dock konstatera att jag mådde dåligt av behandlingen och inte på grund av någon ny infektion. Bilresan gick dock bättre än väntat, kanske det hjälpte att bara lämna sjukhusets väggar.

De första två dagarna gick ganska bra. Men sista dagen mådde jag verkligen skit. Det var som om kroppen sa att "nu räcker det". Återigen frossa och svettningar och allmänt dåligt mående. Smaken i munnen är obehaglig, ingen matlust.

Men det är som medicin att komma hem. Barnens glädje, att få vara med dem och krama dem är ju obetalbart. Sen vi har kommit hem idag har vi i stort sett bara varit med barnen och struntat i en massa måsten, vilket inneburit att jag har hunnit leka både frisör och häst. Bollsportandet med sonen fick Jesper stå för.

Jag hoppas nu att varje dag blir bättre och bättre så att jag hinner leva lite gott innan nästa behandling den 17 juni. Vi ska även hinna med en röntgen av mig den 10 juni.




4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är hemma och kan tanka energi från era härliga ungar! Är hemma i Trosa nu med barnen, då Nellie har dagis-förbud (ögoninflammation). Lyxigt med pensionerade föräldrar :-) De hälsar så gott, kram kram Sara

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är hemma igen! Kram och hoppas att ni får en fin helg //mia

    SvaraRadera