måndag 18 mars 2013

Faan

Sorry, men det blev en ful ramsa efter telefonsamtalet med Lund imorse. Sköterskan jag pratade konstaterade att jag inte alls hade tagits upp på konferensen i onsdags trots att det stod att jag var med på dagordningen. Blir så förbannad över att det ska ta sån jävla tid och att de säger en sak o så blir det inte så. Det borde vara kriminellt att låta sjuka patienter vänta så länge utan anledning. De har misstänkt sarkom sedan i januari och ännu har de inte behandlat mitt ärende. Det är ju skandal!! De får väl ha konferenser lite oftare än en eftermiddag i veckan om de inte hinner med. Näringslivsbranschen hade aldrig accepterat detta. Där kan beställarna ställa krav minsann. Men skola o sjukvård, där minsann ska det ta tid. Där kan man inte lägga extra resurser för att "kunden" ska få vad den beställt. Det verkar som om det är ett normaltillstånd i svensk sjukvård att det ska vara långa väntetider. För tänk om de skulle hinna ikapp väntelistan! Ojojoj, då kanske det går en läkare någon timme utan arbetsuppgifter!! Då kanske läkaren hinner sitta ner en stund extra hos någon patient!!! Det är ju inte tillräckligt effektivt så det vore ju katastrof ekonomiskt.

Jag lägger inte skulden personligen på dem som jobbar inom  sjukvården. Jag tror och hoppas att alla gör sitt bästa, utan jag lägger skulden på systemet och politiken. Jo, lite lägger jag skulden på personnivå. De kunde ju ha informerat mig att jag inte kom upp på konferensen när jag pratade med dem i onsdags, torsdags och fredags förra veckan.

Jag fortsätter alltså att ligga här hemma i ovisshetens tecken och försöka hantera kroppens signaler på rop på hjälp. Det enda jag kan göra i nuläget är ju att hitta ljuspunkter och hitta styrka. Är inte direkt ett proffs på sånt.

3 kommentarer:

  1. Det är omänskligt att låta dig få vänta. Förstår din frustration och ilska. kram / lotta

    SvaraRadera
  2. Ja det var j:a irriterande. Finns ingen anledning att spara med den ilskan. Helt rätt att placera den på ett sunkigt sjukvårdssystem. Kommunikationen och processflödet verkar helt katastrofalt.
    Kram från Jonas

    SvaraRadera
  3. Ofattbart! Hur f-n kan dom ha missat dig? Du borde ligga högst upp på listan och ha högsta prioritet. Packa väskan och åk ner till Lund direkt så kan dom inte missa dig och så får du hjälp direkt. Fungerar smärtmedicinen nu? Du är en riktig kämpe! Kramar till er alla!
    /Chatarina

    SvaraRadera