torsdag 14 mars 2013

Samtal

Idag har jag för första gången fått prata med någon sköterska som är någorlunda insatt i det här med sarkom. Jag hade fått ett nummer till en sköterska som är kopplad till sarkomgruppen. Det var skönt att få ställa lite frågor om vad som kan tänkas hända och när. Förklarade mina symptom som jag inte tycker att de i Växjö har tagit riktigt på allvar. Hon förstod mig men sa att sarkomteamet hade all information de behövde i och med röntgenbilderna och biopsierna. De hör av sig (antingen läkare eller sköterska) så fort de har sammanställt informationen från konferensen. De kommer ringa mig direkt istället för att gå via Växjö lovade de. Jag fick i vilket fall ringa imorgon igen om jag ville.

Ikväll blev jag bjuden på bio av min granne och vän Lina. Vi så Små citroner gula. Många känslor fick sättas på prov. Men det var mycket skratt med. Härligt med en stunds avkoppling från verkligheten.


1 kommentar:

  1. Vad bra att du fått en samtalskontakt. Äntligen! Vad bra att du orkar ta dig ut och få lite luft och tänka på annat. Vi tänker på dig!
    Kram Chatarina

    SvaraRadera