tisdag 26 mars 2013

Morgonbestyr

Operation direkt på morgonen. Lokalbedövning räckte. En liten dosa under huden istället för alla slangar i armvecken blir ju bättre. Den kan sitta där länge dessutom. Lyckades flirta till mig borttagande av ett födelsemärke på halsen, nu när de ändå var igång liksom. :-)

Nu ska jag äta lite lunch o kl 14 kommer de upp o hämtar oss för transport ner till Lund. Jag har möjlighet att ligga ner om jag vill. Vi har verkligen fått 100% support här på sjukhuset och alla är så måna om att vi känner oss trygga när vi kommer ner. Pratat med smärtsjuksköterska och optimerat min morfinpump ännu bättre så att jag känner mig trygg. Jesper har pratat med kurator idag när jag var på operation. Försäkringskassans alla turer är väl det krångligaste just nu men möjligt att vi kan få hjälp med det med. Men det skadar ju inte om fk utvecklade o förbättrade sin verksamhet lite. Men där är vi nog alla eniga, eller hur?

På återseende. Vågar dock inte lova att jag orkar/har lust att uppdatera flitigt hela tiden.

9 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni blir väl omhändertagna. Hoppas resan ner gick bra och att de nu ser till att du blir frisk! Tänkt på den härliga kajakturen som väntar. Kramar från Bengtssons

    SvaraRadera
  2. ....och tänk på övernattningen i vindskyddet i sommar ;-) jag lovar att ta med en större stekpanna och steka många krabbelurer!
    Kram från Linda

    SvaraRadera
  3. Jag skickar all den energi jag kan uppbringa med dig ner till Lund!! Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Skönt att det ÄNTLIGEN händer något. Vad bra att Jesper oxå får hjälp i djungeln med alla papper. Lycka till nu med allt och vi håller alla tummar för dig/er! Tänker på er! Ser fram emot att ni tittar förbi snart igen när ni passerar! Kramar från Chatarina och alla killarna

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att höra att de tar väl hand om dig! Tänker jättemycket på er, mga kramar / Sara (resten av familjen Collin hälsar så gott också)

    SvaraRadera
  6. Vi tänker på er och både hoppas och tror på det bästa!

    SvaraRadera
  7. Tänker mycket på dig! Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Bra att ni får hjälp och att det händer lite. Ta hand om er. Kram fam Carlström

    SvaraRadera
  9. Kraft och mod till er, Carolina och Jesper! Härligt att det verkar som att ni äntligen har fått komma rätt inom sjukvården! Vad kan vi hjälpa till med?! Molle är alltid välkommen till oss, chilly tar emot sin bästa kompis med öppna tassar.

    Kramar från oss på Septembervägen

    SvaraRadera