onsdag 20 mars 2013

Uppe ur dvalan?

Har de sista dagarna legat ner nästan hela tiden. För ont att stå och sitta, mindre ont att ligga. Jag har tagit smärtlindring men tyvärr har det inte hjälpt fullt ut. Igår skrev min läkare ut ett annat preparat åt mig, något som var lite starkare än citodon. Nu i eftermiddag tycker jag att den hjälper för att jag kan vara uppe lite och göra lite nytta och så kan jag sitta.  Men jag blir väldigt dåsig av tabletterna så jag har mest legat och sovit när de har tagit bort den värsta smärtan. Nog om det!!

Pratade igår med sköterskan i Lund och jag klagade över behandlingen av mitt ärende. De hade ju förra veckan lovat att jag var med på dagordningen. Hon berättade att den kirurg som var tvungen att vara med för att hantera mitt ärende var tvungen att gå till en operation istället. Stabilt system eller??? Nix. Men nu fick jag i alla fall en förklaring till att jag inte fått nåt svar förra veckan.

Idag ringde hon och berättade lite snabbt vad de kom fram till idag. En onkolog kommer att kontakta mig imorgon för att kalla ner mig till Lund så jag kan starta behandling. Det blir inte operation i första hand utan jag tror att de vill krympa ner tumörerna först med hjälp av cellgifter. Men jag får väl veta mer imorn. Det känns i alla fall skönt att de nu har kommit fram till någon behandling.

Idag kom min mor för att hjälpa till lite grann. Lite avlastning för framför allt Jesper som sköter allt nu när jag inte gör många knop. Hon stannar över helgen i alla fall och sen får vi se hur det blir. Vår älskade Molle har sedan ett par dagar fått bo hos min goa och duktiga vän Lotta. Där får han det bra med hundkompis och allt nu när vi känner att vi inte kan ge honom det han behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar