torsdag 28 mars 2013

Torsdag

Jobbig natt med mycket hallucinationer. Det går ju an så länge de inte är läskiga men det händer saker hela tiden. Ser människor o små barn som gör olika saker. Spöken? Hade nog trott det om det inte var för all morfin och cytostatika.
Fick till slut en tablett (oxyscan) för att det skulle försvinna. Tydligen ska metylenblått även hjälpa så det har jag också fått endel. Urinet mitt har haft många färger minst sagt. Först vanligt gult sen rött av urinvägsinfektion. Sen blir det bättre med lite gult/orange igen. Sen hallonsaftrosa av cytostatikan. Sen rensar man lite o det blir gult igen. Och efter att de gett mig metylenblått  kisset blev det turkost! Slå det om ni kan!

När jag vaknade imorse fattade jag inget. Det var huggande i ryggen. Kopplade först inte att det var smärta så det tog några sekunder innan jag tryckte extrados på min pump. Det räckte inte så jag fick ännu mer morfin och sen kunde jag komma igång lite. Gjorde lite morgonsträckgympa för att känna var kroopen finns o vad jag har för status.
Blev bättre efter det. Ganska mycket på schemat idag med. Nånga att tröffa. Men det har gått väldigt bra. Trevligt folk, både patienter o personal. Känns väldigt tryckt.

Jag kommer även att ha lite kontakt med onkologen på vcl. De kan hjälpa till med en del även om alla behandlingar ska ske i Lund. Många fördelar: Jeppe kan vara hemma mer med barnen samt även kunna vara hos mig när det är aktuellt. Lättare att ta emot besökare o mina barn. Snabbare att ta sig till Växjö om nåt händer. Lättare att konma hem.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du håller dig så positiv. Skönt att vara igång med behandling. Noah leker gärna ute med Måns älskar att vara i skogsdungen här på Fasanvägen ännu roligare med kompis. Tycker du är fantastiskt stark. Kram

    SvaraRadera
  2. Det var skönt att höra din röst på telefon ikväll. Att du låter så stark från hjärtat när du berättar vad du går igenom med din kropp.
    Fortsätt ditt fantastiska arbete, det gör hela världens skillnad.
    Och jag är så glad över alla som bryr sig, det gör också hela världens skillnad, både för Carolina och alla omkring.
    Kramar från Jonas

    SvaraRadera