fredag 22 mars 2013

Ont

Klockan är nu över midnatt. Kanske borde jag inte skriva. Jag vet ju att många lider med mig, jag är glad att ni är med mig/oss på resan, men ska jag börja censurera mig själv för att lindra för er. Nej, jag kör med öppna kort. Det mår jag bäst av.

Dagens piller:
10.00 diklofenak + 2 alvedon
13.00 oxynorm (kraftigt smärtstillande mot cancer)
16.00 2 alvedon
20.00 diklofenak
22.00 oxynorm + 2 alvedon

Eftermiddagen var helt ok smärtmässigt. Men nu har jag så ont att jag inte somnar. Varm vetekudde har jag med. Nästa dos får jag först ta kl 4 i natt. Vet inte hur jag ska hantera detta. Har så ont att jag inte kan ligga stilla.

Förutom det förstår jag inte hur jag ens ska kunna ta mig ner till Lund. Att sitta i en bil med detta funkar inte. Det gick med nöd o näppe in till lasarettet idag.

Minutrarna går o Ebba springer på toa o kissar stup i ett nu. Känner sig kissnödig men det kommer inget. Andra natten nu som hon har detta. Dagarna är bättre. Vi får nog kolla upp det imorn.

Hoppas ni sover gott allihop!

3 kommentarer:

  1. Det känns bättre att veta hur ont det gör och vilka mediciner du tar, än att inte veta.
    Igår natt började jag undra om det smittar, jag vaknade kl.4 av jätteont i magen. Det gick över efter att jag gått på toa, även om jag inte var särskilt kissnödig. Jag tänkte på dig och att det gör säkert ondare ändå och inte går att kissa bort.
    Vi ses, kram / Jonas

    SvaraRadera
  2. Kära du, vet inte vad jag ska säga som kan hjälpa. Det går ju sjuktransporter från Växjö lasarett till Lund varje dag, typ liten buss, kolla upp det, men när åker du? Du kan ju inte ligga hemma en helg till och vänta.
    Tänker på dej hela tiden
    Kramar// Cecilia

    SvaraRadera
  3. Nä Carolina... Det är inte rätt att en människa ska behöva ha så ont!! Vad håller de på med i Lund egentligen!! Önskar jag kunde göra ngt
    Som ovan skriver så måste du ju få sjuktransport då
    Ebba då..? Va kan det vara?
    Hoppas du är så pigg så du orkar på söndag
    Massa kramar
    Hur mår Jesper förresten? Hur handskas han med allt? Mkt för honom också nu, fast han har i alla fall inte ont.. Önskar jag hade en trollstav
    Kram Jenny

    SvaraRadera