söndag 17 mars 2013

Mer medicin

Igår kväll fick vi åka in akut för att jag hade så ont. Hade tagit det smärtstillande jag fick men det räckte inte. De kollade upp blodtryck och blodvärden o allt var bra som vanligt. De skickade upp mig till gynavd som känner mig o jag träffade en ny läkare. Tittade med ultraljud på den ena tumören o den hade inte vuxit så mycket sen sist. Skönt. Fick ytterligare smärtlindring utskrivet så nu får jag kombinera diklofenak, citodon och alvedon med strikta restriktioner.

Läkaren lovade att de skulle höra av sig till Lund på måndag.

7 kommentarer:

  1. Ååå din stackare!! Hur kan jag/vi hjälpa?// Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej, jag prövar bloggkommentar istället för telefon, det känns kul!
    Vad har du provat för smärthantering, förutom medicin?
    Och så undrar jag hur smärtan är, ifall jag kan känna igen det från smärtor jag själv upplevt...
    Kram från storebror Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte provat nåt annat än medicin. Vet att vissa övningar i mindfulness ska vara bra men jag har inte gett mig hän än. Har du tips?

      Radera
    2. Inte provat nåt annat än medicin. Vet att vissa övningar i mindfulness ska vara bra men jag har inte gett mig hän än. Har du tips?

      Radera
  3. Oj, shit! Förstod ju på dig i telefon i fredags att smärtorna var tuffare och tuffare, men jobbigt att det blev behov av akut hjälp!!! Tur på sätt och vis att ni inte åkte hit. Hoppas kontakten med Lund blir snabb och bra nu. Kram, tänker på dig.

    SvaraRadera
  4. Tänker mycket på dig och skickar styrkekramar! //mia

    SvaraRadera
  5. Jag har fått höra att en teknik är att i avspänt tillstånd/mindfullness stanna upp och gå in i smärtan, känna den istället för att undvika den. Noggrant gå in och utforska hur det känns. Spänningar i huvud och rygg kan jag själv göra mig av med ungefär så. Det kan vara värt att prova...
    Kanske hittar du något om du googlar på smärtlindring.
    Vi hörs!
    Kram
    Jonas

    SvaraRadera