onsdag 13 mars 2013

Vad är det som händer?

 Det är mycket just nu som kretsar kring liv och död just nu. Vad är ett värdigt liv? Vem har makten över det? Det ena efter det andra dyker upp, både vad gäller tvåbentingar och fyrbentingar. Mina tankar går till alla er som drabbats som värst nu i dagarna! Sorgen efter en vän är ju livslång!

Jag hoppas så innerligt att jag har fel gällande vad som sker efter livet. Jag önskar att det finns ett liv efter detta men min vetenskapliga syn motsäger det. Jag önskar att min vän finns med sitt härliga leende och mår bra, i en annan värld, och ger sin trygghet och skydd till oss på jorden. Att hon skyddar sina syskonbarn med all sin positiva kraft hon utstrålade.

Jag vill skänka min omtanke till alla som känner sorg över någon, oavsett art, och ta hand om varandra. Visa vänlighet och kärlek.

1 kommentar:

  1. Oavsett vad människor tror eller inte tror finns frågorna om liv och död. Jag kom att tänka på Thomas-teoremet som säger: "det människor definierar som verkligt, blir verkligt i sina konsekvenser". Och så tänker jag på hopp. Och på människor som beskriver nära döden upplevelser. Och på barnen i gaskamrarna som ritade fjärilar på väggarna, det sista de gjorde. Och att när jag är nära döden är jag nära livet. Jag gör saker andra skulle kalla farligt och äventyrligt. Det är inte så jag ser det, ändå ligger det mycket i att jag är sällan så levande som när jag håller på att hantera en stor svårighet och använder all min förmåga för att klara situationen.
    Här och nu.
    Kram/ Jonas

    SvaraRadera