måndag 11 mars 2013

Väntat besked

Nu vet jag lite mer i alla fall. Precis som vi befarat ser den nya tumören likadan ut som den de redan opererat bort. Troligt är att den lite högre upp i magen (6*6*8 cm) är av samma sort. Proverna har även skickats till sarkomgruppen i Lund. De ska ta upp mitt fall på konferensen (igen) på onsdag och därefter kontakta mig för att få åka ner. Operation kommer troligtvis ske i Lund. Läkaren tyckte att nu får de verkligen se till att sätta fart med någon plan så att behandlingen kan börja. Hon vill inte "släppa mig" förrän de tagit an mig på riktigt där nere. 

Min uppgift, enligt läkaren, var att må så bra som möjligt. Se till att få i mig näring så jag inte går ner i vikt och ta  smärtstillande när jag behöver. 

Vi har ansökt om att få ha barnen lite längre på förskolan och i skolan. Det blir lite mer tid för återhämtning och så får de pyssla och leka med kompisar lite mer. 


7 kommentarer:

  1. Ta hand om dig nu! Hoppas att du snabbt får komma igång med behandlingen! Vi tänker på dig och familjen!
    Styrkekramar från Chatarina & David med fam

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på dig Carolina. Förstår att ovissheten är jobbig. Tur i oturen att du är en vinnarskalle!
    Kram Anders & Emma

    SvaraRadera
  3. Vi kommer finnas här för dig hela vägen till cancern är borta. Vi kämpar och känner för dig. Kan vi gör något för att hjälpa till, stort som litet så tveka inte att höra av dig. Stora, varma o långa kramar från hässleholmarna

    SvaraRadera
  4. Många, många kramar från oss, tänker mkt på er! Barnen får gärna komma hit om de vill och ni kan få lite avlastning. Jag slutar som regel tidigt tis o tor och många helger är vi hemma! Vi ses! //Linda o Janne

    SvaraRadera
  5. Allt känns helt overkligt och ogreppbart även för oss som står lite vid sidan, men hur ska det då inte kännas för er/dig!?! Tänker på dig nästan jämt! Jobbar på att min förkylning ska flyga och fara så att vi kan ses till helgen. Stora styrkekramar / Lena (och Johan, Albin, Annie och knodden)

    SvaraRadera
  6. Hej. Läste din blogg, hitta den då jag sökte på nätet om just sarkom. Som även jag drabbats av. Känner igen mig mycket i det du skriver och väntar också på besked om behandling etc. Vill du ha kontakt med mig så finns jag på mail: lucianbg@hotmail.com. Kram!

    SvaraRadera