söndag 24 mars 2013

Var ska jag börja?

Förstår att många vill veta vad som händer. Inte varit så lätt att göra inlägg här på sjukhuset. Har bara mobilen att skriva på så det tar tid o är ganska ansträngande.

Oj. Somnade visst ifrån även denna gång. Började skriva stycket ovan kl 18 och vaknade nu 20.15. Beskriver dock lite hur jag mår. Pigg en liten stund o sen sover jag. Har inte kräkts sen inatt o innan dess kräktes mycket. Idag har jag även fått i mig lite mat. Men jag har fått näringsdropp både igår kväll och nu ikväll.

Jesper är just nu hemma o hjälper till med att lägga barnen men kommer sen tillbaka. Det är skönt att vi får så mycket hjälp med barnen så att han kan vara hos mig så mycket. Det är viktigt för hålla min styrka uppe (och hans förstås). Igår fick även jag komma hem en sväng, skönt att träffa barnen. Men jag hoppades på att jag skulle orka det bättre. Det tog på krafterna o blev trött efteråt.

Har fått in medicinpump som ständigt pumpar in lite men som jag även kan styra själv om jag får ont. Sen fylls det även på lite tabletter vid sidan om. Det är viktigt att jag har en bra smärtlindring i botten. Det fick jag märka idag när jag var utan pumpen en stund. Skulle testa en annan typ av medicin för att se om illamåendet o klådan kunde dämpas. Då halkade jag i alla fall efter o det tog tid att dämpa smärtan.
Har förresten även fått kateter för jag kan inte kissa självmant. Tumören ligger på o gör att inget kommer trots att viljan o mängden finns. (oj det här sista var kanske lite över gränsen vad man berättar, sorry känsliga läsare)

Nåt mer att berätta...?

Jo tack alla som tänker på oss. Det hjälper oss i vår kamp- för vi är redo att fightas!!!

8 kommentarer:

  1. Å Carolina!! Skönt för dig att de äntligen tar hand om dig! Att de ger dig smärtlindring osv
    Ja det är viktigt både för dig och Jesper att ni kan kämpa tillsammans! Kämpa på!!!
    Vi finns här, liksom alla andra vänner.
    Massa kramar
    Jenny
    Vi träffades förresten ikväll och bastade, det var mysigt och nu hoppas vi på att snart kunna göra om det och att du kan vara med!

    SvaraRadera
  2. Varm kram till dig Carolina! Jag håller alla tummar som går för att du snart är piggare igen. //mia

    SvaraRadera
  3. Hej Carolina! Jag halkade in på en länk till din blogg och tänkte "Ja vad kul att Carolina har skaffat en blogg! Hon som är en av de få personer jag verkligen kommer sakna efter Ingelstadtiden." Efter att ha läst dina inlägg här så vill jag bara säga att jag tänker så mycket på dig och hoppas på att allt ska bli bra såfort som möjligt! Ser framför mig hur du joggar i Kolmårdenbackarna och jag försöker hänga på ;)och hoppas att du är tillbaka dit igen snart! Stor kram ifrån Lisa W.

    SvaraRadera
  4. Säg till vad vi kan göra för att Jesper ska kunna vara så mycket som möjligt hos dig. Hoppas de stora barnen kan vara i fsk och på fritids. Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Tack för att du skriver goa fina Carolina! Ovissheten är jobbig så dina rader är guld värda!! Jag har också haft en "kateterperiod" så jag känner igen dilemmat.... Kram Annica S

    SvaraRadera
  6. Hej Carolina
    Alla vi Erlikssons skickar massvis med kramar och peppande tankar.
    /Håkan, Rosita, Mimmi, Albin, Elof

    SvaraRadera
  7. Skickar de varmaste och största kramarna till dig, från hela familjen.
    Vi tänker på dig massor och önskar du snart ska vara på benen igen, och skratta högt så det hörs ända till Trosa, upp till Havsörnsgatan, precis som det gjorde när vi var små.
    Kramar Lennart, Sylvia, Ulrika och Kristina <3

    SvaraRadera
  8. Hej Carolina!
    Tänker på dig och vilken kämpe du är!!
    Håller tummarna för att du snart är på benen igen!
    Många kramar/ Mona

    SvaraRadera